close
Menu

Техніка безпеки в аптеці

Техніка безпеки в аптеці

Техніка безпеки в аптеці

Охорона праці і забезпечення безпеки персоналу є дуже важливою і необхідною частиною будь-якого трудового процесу. Особливу увагу слід приділяти в цьому плані працівникам аптек та інших подібних підприємств, тому що люди, які працюють в аптеках, мають безпосередній контакт з різними лікарськими препаратами і їх складовими. Кожен керівник аптеки, будь то маленька приватна торгова точка або велика мережа спеціалізованих магазинів, зобов'язаний піклуватися про те, щоб умови праці персоналу та техніка безпеки в аптеці відповідали державним нормативам з охорони праці.

Організація охорони праці

Якщо чисельність працівників більше 50 осіб, керівник зобов'язаний створити службу з охорони праці шляхом введення в штат інспектора з ОП. У маленьких колективах для цієї мети запрошуються фахівці або ці обов'язки покладаються на кого-небудь із співробітників після обов'язкового спеціального навчання. Крім того, з представників роботодавця та профспілки або іншого органу, який представляє працівників, бажано створити комісію з охорони праці. Повноваження таких комісій визначаються дотриманням інструкцій і положень законодавства в області ВІД, профілактика травматизму і професійних захворювань на виробництві, організація перевірок робочих місць та інформування персоналу про їх результати.

Керівник зобов'язаний укласти договір з медичною організацією, де всі співробітники даного підприємства будуть проходити первинний та планові медогляди. При надходженні на роботу співробітник за рахунок роботодавця зобов'язаний пройти первинний медичний огляд, після чого на його ім'я заводиться карта і паспорт здоров'я. При проходженні планових перевірок не рідше, ніж через 12 місяців, туди заносяться дані медичних обстежень. Обов'язком кожного керівника аптеки є забезпечення персоналу засобами індивідуального та колективного захисту, куди входять спецодяг, спеціальне взуття, косметичні та знешкоджують кошти для захисту рук при роботі з хімікатами при створенні лікарських препаратів. Керівник зобов'язаний організувати своєчасне забезпечення засобами захисту, їх прання, ремонт і видачу.

Загальні вимоги безпеки

З огляду на особливу специфіку роботи в аптеці, виникає необхідність у створенні нормативного документа з безпеки праці для внутрішнього використання. Співробітник, який відповідає за цей документ повинен довести його зміст до всього персоналу під підпис і періодично проводити інструктаж з техніки безпеки в аптеці. Кожен працівник повинен знати свої обов'язки по дотриманню техніки безпеки. Провізор, який працює з клієнтами або адміністратор у комп'ютера, кожен з них має свої особливості роботи і свої правила безпеки.

Керівник зобов'язаний забезпечити кожне робоче місце сертифікованим обладнанням, відповідним вимогам безпеки на виробництві. Співробітники зобов'язані дотримуватися правил безпеки на своєму робочому місці, зберігати стерильність при виготовленні лікарських препаратів, стежити за своєчасною утилізацією відходів. Крім того, провізор повинен вміти надавати першу медичну допомогу, так як його робота полягає в безпосередньому контакті з болеющими людьми.

Згідно Трудового кодексу, робота в аптеці прирівнюється до роботи з шкідливими і небезпечними умовами праці. Контакт з хімічними речовинами, лікарськими препаратами і хворіють людьми, створює підвищену небезпеку для здоров'я персоналу. У зв'язку з цим передбачені як первинні медичні огляди при вступі на роботу, так і періодичні обстеження фізичного і психічного стану здоров'я працівників аптек. Це є одним з основних умов при влаштуванні на роботу в будь-яку фармацевтичну компанію. Керівник має право відсторонити від роботи працівника, який не пройшов плановий медичний огляд.

Управління навчанням

На роботу в аптеку устраіваються люди з різним рівнем кваліфікації. Це може бути, як досвідчений працівник, так і молодий студент. Керівник зобов'язаний забезпечити не тільки первинний навчальний інструктаж, але і періодичне навчання для підвищення рівня професійних знань персоналу. Сюди входять: уміння грамотно працювати з відвідувачами, робота з обладнанням і ліками, знання документації та законодавства. Для Первостольник, фармацевта, менеджера або водія процес навчання має свої нюанси залежно від особливостей трудового процесу. Швидке і постійне оновлення технологій і введення нових вимог до кваліфікації фахівців стимулює процес навчання співробітників.

У завдання керівника входить організація процесу навчання персоналу для підвищення ефективності роботи кожного співробітника на його робочому місці. Зараз існує не одна форма навчання, коли в актовому залі лектор креслив діаграми. Розвиток технологій та інтернету пропонують широкий вибір можливостей. Яка з них більш ефективна для кожного працівника, керівник повинен визначити і втілити в життя. Це може бути проведення вебінарів, комп'ютерне навчання або індивідуальне. Все залежить від характеру кожної людини. Процес підвищення кваліфікації повинен бути, як знак довіри співробітнику, і той, у свою чергу повинен мати стимул до навчання. Навчання персоналу рекомендується проводити не рідше, ніж один раз на три роки.

Інструктаж з техніки безпеки

Керівник або фахівець з охорони праці зобов'язані довести до відома персоналу положення про безпеку при роботі. Інструктаж з техніки безпеки в аптеці включає в себе кілька пунктів:

Загальні вимоги безпеки

До роботи в аптеці допускаються тільки фахівці, що пройшли навчання, первинний і вступний інструктаж і мають підтверджуючі це документи. Кожен співробітник повинен знати, як безпечно працювати з хімічними речовинами та обладнанням, як правильно використовувати апаратуру і засоби захисту.

Дотримання правил безпеки перед початком роботи

Перед тим, як приступити до роботи, персонал зобов'язаний привести в порядок свої робочі місця відповідно до санітарних норм і вимог гігієни.

Безпека під час роботи

Під час роботи співробітники зобов'язані дотримуватися правил безпеки при роботі з хімічними речовинами, використовувати індивідуальні засоби захисту та дотримуватися правил особистої гігієни. При роботі з апаратурою і обладнанням слідувати вказівкам в технічних паспортах.

Дії в аварійній ситуації

У разі виникнення аварійної ситуації працівник зобов'язаний сповістити про це керівництво, надати допомогу постраждалим, вжити заходів по збереженню обстановки на момент виникнення аварії для подальшого розслідування, якщо це не загрожує здоров'ю та життю людей або приступити до ліквідації наслідків. При виникненні більш серйозних аварій, вжити заходів з порятунку матеріальних цінностей і евакуації персоналу.

Правила безпеки після закінчення роботи

Закінчивши роботу, кожен співробітник зобов'язаний відключити апаратуру, провести санітарну обробку робочого місця, і провести процедури, відповідно до вимог особистої гігієни для персоналу аптеки.

Управління документами

Дуже важливим аспектом в роботі будь-якої аптеки є документообіг. Всі документи діляться на три категорії:

Вихідні. Документи, які відправляються з аптеки в сторонні організації називаються вихідними. Ця взаємодія з постачальниками, податковими службами та іншими організаціями.

Вхідні. Документи, що надходять в аптеку з інших організацій називаються вхідними.

Внутрішні. Розпорядження керівництва аптеки для виконання персоналом і регулюють діяльність всередині окремо взятої аптеки, називаються внутрішніми документами.

Особи, відповідальні за роботу з документами зобов'язані стежити за їх реєстрацією та виконанням, здійснювати прийом і відправку документації в необхідні терміни. З фінансовими документами працюють фахівці бухгалтерії.

Управління атестацією робочих місць

Кожен керівник і індивідуальний підприємець в обов'язковому порядку, відповідно до Трудового Кодексу, для поліпшення охорони праці в аптечній організації, зобов'язані проводити атестацію робочих місць. Для цього видається наказ по створенню комісії, що складається з представників атестуються та наказом Міністерства освіти України організацій. Атестація робочих місць включає в себе: оцінку санітарних вимог; травмобезопасность; наявність засобів індивідуального захисту. За результатами перевірки заповнюється карта атестації робочого місця, де відбивається відповідність вимогам гігієни, нормам безпеки і наявність засобів індивідуального захисту кожного перевіреного робочого місця.

Дотримання нормативів і вимог з охорони праці є одним з найважливіших основоположних аспектів початку і подальшого розвитку як аптечного, так і будь-якого іншого бізнесу.

доля
close